Movares

Nieuwsoverzicht Movares

De geschiedenis van AGV-Movares

De geschiedenis van AGV-Movares

Maart 2013

Een historische samenvatting van meer dan 45 jaar verkeerskundige advisering

Maart 2013
AGV-Movares wordt... Movares! Nu AGV al zo'n 10 jaar integraal onderdeel is van Movares, is de toevoeging AGV zo langzamerhand overbodig geworden. De naam wordt Movares Mobiliteit, onderdeel van de divisie Ruimte, Mobiliteit en Infrastructuur.

Oktober 2012
Met vertrek van Bep van Straaten, 30 jaar lang het boegbeeld van AGV, is er een einde gekomen aan een tijdperk. Dit was reden om op 13 oktober met veel oud-collega's van AGV weer eens bij elkaar te komen op een reunie. Een geslaagde en geanimeerde dag! 

Januari 2011
De afdelingen Mobiliteit (in de markt beter bekend als AGV-Movares) en Ruimte van Movares worden samengevoegd tot één afdeling. Het accent van de activiteiten ligt in de vroege planfase en heeft betrekking op disciplines als verkeer- en vervoer, stedenbouw en landschap.

Juni 2007
AGV wordt als afdeling Mobiliteit in Movares Nederland BV geïntegreerd en de BV vorm wordt beeindigd. Als marktnaam wordt voor AGV-Movares gekozen omdat AGV zeer bekend is bij gemeenten en provincies.

Medio 2006
Om haar ambities te benadrukken wordt de naam Holland Railconsult, dat vooral bekend is van spoorse activiteiten, gewijzigd in Movares.

Juni 2003
AGV trekt in bij moederbedrijf Holland Railconsult aan het Leidseveer in Utrecht. De BV vorm blijft gehandhaafd.

December 2001
Holland Railconsult, voornamelijk actief op spoorgebied, wil haar werkveld verbreden en neemt een belang van 100% in AGV.

Januari 1987
AGV verhuist naar de Binnenwal in Nieuwegein.

September 1985 
Een nieuwe directie treed aan. Zij wordt gevormd door vijf managers die gezamenlijk volledig eigenaar van AGV zijn.

April 1978
AGV Adviesgroep voor Verkeer en Vervoer bv wordt opgericht en aan het bestaan van het CVV komt een einde. De Raad van Commissarissen van AGV wordt gevormd door vertegenwoordigers van de Nederlandse Spoorwegen, KNVTO (Koninklijke Nederlandse Vereniging van Transport Ondernemingen), Bosboom en Hegener, Grabowski en Poort en de NZH.

Juni 1977
Fusie met IBV (Ingenieursbureau voor Verkeerskunde) uit Den Haag.

Februari 1971
Verhuizing naar de Willem Dreeslaan in Utrecht.

Oktober 1967
Start van het Centrum voor Vervoersplannen (CVV) aan de Stadshouderslaan (Wilhelminapark) in Utrecht. Het CVV is ontstaan uit het REB (Raadgevend Efficiency Bureau Bosboom) en Hegener.

 

Nieuwsarchief